Katka Miesler

Ako sprevodkyňa zdieľam skúsenosti a pochopenia z mojej doterajšej cesty (práce na sebe a práce s ľuďmi) a všetkého čo som sa naučila a stále učím od života, od mojich učiteľov a sprievodcov. Mám kresťanské korene, moja detská viera bola úprimná a silná, čo sa odrazilo v intenzívnejšo, duchovnom detstve a praktikovaní Ježišovho učenia. V období dospievania som začala hľadať odpovede na hlboké otázky zmyslu života a z potreby zrenia duchovnej cesty, ktoré som nenachádzala v Kresťanstve, som študovala a praktikovala v rámci rôznych duchovných smerov, od jógy a hinduizmus, cez učenia a techniky pôvodných prírodných národov, cez psychológiu a energetické čistenie až po buddhizmus a Buddha dharmu, ktorá sa napokon stala základom, cestou a cieľom cesty, po ktorej kráčam. Neustále som tiež hľadala techniky a spôsoby ako pracovať s emóciami, pretože som od 14 rokov trpela depresiami.

Moja súčasná denná prax obsahuje štúdium a praktiky tibetského buddhizmu pod vedením Jetsun Khandro Rinpočhe a Lopon Ogyan Tanzin Rinpočhe a ďalších učiteľov, ďalej meditáciu utíšenia a rozvíjania láskavosti a súcitu. V prípade potreby používam psychologicko eneregetické očistné techniky v spojení s udržiavaním spojenia s Ježišovým učením.  Sprevádzam ľudí skupinovo aj individuálne od roku 2004. Sprevádzam ľudí v ústraní v tme a v ústraní v prírode od roku 2014.

Môžem vás inšpirovať a pridať účinné nástroje k tým, čo už máte, alebo vám pripomenúť na čo ste zabudli, že máte v sebe v súlade s vašim zámerom. Prípadne vám pomôcť vyjasniť, kde sa momentálne nachádzate, aký je bod vašej práce, aký je váš momentálny potenciál a ako ho môžete rozvinúť dobrým smerom.

Môžem vám pomôcť naučiť ako pracovať s nespokojnosťou v živote, či už v partnerstve, v práci, so sebou samým. Tiež ak ste rodičia a čelíte ťažkosťami vo vzťahu s deťmi.. Ak trpíte nízkou sebahodnotou, neprijatím seba, sebaobviňovaním. Ak vás ovládajú negatívne emócie ako je strach, hnev, závisť, a pod. Môžem vás učiť ako nakladať zdravšie so silnými negatívnymi emóciami a utišovať ich. Viem vás podporiť v práci s mysľou, v rozvíjaní stability, trpezlivosti, vnútorného pokoja a rovnováhy – strednej cesty mimo extrémov. Pomôcť s rozvíjaním láskavosti a súcitu, ctností srdca, múdrosti a postupného zrenia na ceste, odpúšťania ako celoživotnej cesty.

Pracujem hlavne skrze meditáciu, telo, jeho pocity, dych, živly a očistné techniky. Pracujeme v rovine srdca, kedy postupne očisťujeme to, čo ho halí. Očisťovaním sa odhalí prirodzene vaše vrodené, dobré srdce, ktoré je ako Slnko, ktoré prirodzene žiari na všetko a všetkých stále, aj keď je dočasne prekryté oblakmi.

Pracujem tiež s jednoduchou ale účinnou metódou práce s emóciami skrze telo, vykresľovanie a dych, ktorú volám Zrkadlenie. Je to zmes prístupov a pochopení z viacerých smerov a techník, ktoré som sa naučila a ktoré mi pomáhali na mojej ceste. Vychádza z princípu, kedy sa môžete pozerať na to, čo sa vás dotýka, ako odraz vašich nespracovaných vecí z minulosti. Cez vizualizáciu a priame nahliadanie do vlastného vnútra sa môžete učiť správne čítať v tomto zrkadlení. Takto vám život sám skrze situácie a vašich blízkych pomáha, aby ste sa viac spoznali, spracovali nespracované, našli zmierenie a sebaprijatie. Postupne zvedomovali a uvoľňovali bloky, záseky, liečili zranenia z minulosti, ktoré vás podmieňujú prítomnosti. Dosycovať nenaplnené potreby vo vnútri a stali sa tak nezávislí od vonkajších okolností. S pochopením, že všetko, čo potrebujete máte vo vnútri. Ozdravovať rodinné systémy, zvedomovať negatívne programy a vzorce a následne ich preprogramovať na pozitívne a prospešné. Učiť sa nastavovať zdravšie hranice, čím sa môže obnoviť rešpekt, trpezlivosť a prijatie zodpovednosti.

Môj životopis: dátum a miesto narodenia:                    01.10.1977, Námestovo

PSYCHOSPIRITUÁLNY BACKGROUND/ VÝCVIK, ORGANIZÁCIA SEMINÁROV, LEKTOROVANIE VLASTNÝCH SEMINÁROV A WORKSHOPOV, SPREVÁDZANIE V ÚSTRANÍ V TME

2002 – 2004: Praktikovanie jógových ásan cez meditačný systém Jóga v dennom živote, účasť na seminároch a retreatoch

2003 – 2008: Praktikovanie džňána jogy a advaita meditácií v rámci školy učiteľa Jiřího Vacka, účasť na meditačných retreatoch, cca. 3 až 4 x do roka

2008 – 2011: Organizácia, absolvovanie a výcvik v rámci trinástich 3 až 5 denných workshopov AnandaDance s Ninou Jassinger – workshopy boli zostavené z 3 hlavných systémov: 5 Rhytmov Gabriely Roth, TranceDance od Wilberta Alixa, laboratória od Jerzy Marian Grotowski.

2004 – doposiaľ: Lektorka vlastných autorských seminárov a ceremónií zameraných na sebepoznávanie, očistu, liečenie a meditáciu cez tanec, hudobné nástroje, psychologickú prácu, buddhistickú meditáciu – Viac ako 180 pol a celodenných seminárov, ceremónií, na Slovensku aj v zahraničí pre rôzne skupiny (dospelí, študenti, učitelia..) a viac ako 70 troj až štvor-denných seminárov na Slovensku a v Čechách

2008 – doposiaľ: Organizácia a spolulektorovanie cca. 4 až 6 dňových meditačných seminárov s Romanom Mieslerom – buddhistická meditácia

2009 – 2013: Spolutvorenie ženských kruhov

2011: Spolulektorovanie Art Therapy workshopov s Markétou Doubravskou

2011 – 2016: Spolupráca pri budovaní a organizácii projektov meditačného ústrania a ústraní v tme v rámci Vzdelávacieho centra Zaježová

2012: Absolvovanie týždenného meditačného retreatu so Stevom Armstrongom – vipassana meditation

2012: Absolvovanie 7-dňového healing workshop Rhytm is the cure s Alesandra Belloni v Taliansku – Tammorriata, Pizzica tarantata, Ritmo e danza di San Rocco – Spinning dance

2013 – doposiaľ: Absolvovanie 8 dňového buddhistického meditačného retreatu  Bhante Dhammadipa –  meditácia na elementy a absolvovanie raz ročného týždenného buddhistického meditačného retreatu s Bhante Dhammadipa – meditácia na dych a metta

2013 – doposiaľ: Absolvovanie 12 pobytov v ústraní v tme 7 až 10-dňové) a Absolvovanie 3 meditačných ústraní (jeden 5-dňový, dva 10-dňové)

2013 – 2021: Absolvovanie 5 seminárov systemických konštelácií so Zlatou Šrámovou

2013 – 2020: Organizácia a absolvovanie desiatich šamanských seminárov s ekvádorským kurranderom Augustin Greffa

2014 – 2017: Organizácia a absolvovanie štyroch 3-dňových seminárov kresťanskej meditácie s biskupom Jurajom Jordánom Dovalom a jeho ženou Andreou

2014 – 2015: Organizácia a absolvovanie dvoch 3-dňových seminárov s grónskym šamanom Angaangaq Angakkorsuaq

2014 – 2015: Organizácia a absolvovanie workshopu výroby šamanského bubna a jeho používania s Radkom Zítkom a Absolvovanie workshopu výroby šamanského bubna a jeho používania s Jonášom Kouklom

2014 – 2018: Absolvovanie 13 psychospirituálnych workshopov s brazílskym učiteľom Sananda Das a jeho francúzskou partnerkou Prem Nuti na Slovensku, v Nemecku, Taliansku, Holandsku a Izraeli; Absolvovanie troch intenzívnych šamanských retreatov v brazílskom pralese s brazílskym učiteľom Sananda Das a jeho partnerkou Prem Nuti; Absolvovanie dvoch 3 dňových workshopov Výcviku v psychospirituálnom sprevádzaní v rámci Fraternity of Beija flor; Absolvovanie retreatu v Indii; Absolvovanie psychoterapeutického workshopu v Portugalsku s brazílskym učiteľom Prem Baba

2014 – 2018: Absolvovanie 42 psychospirituálnych workshopov s Daniela a Majo Gliganič

2014 – 2015: Absolovanie 3-dňového workshopu Sloboda v práci – sloboda vo vedení s Tomášom Hajzlerom a Organizácia a absolvovanie 3-dňového workshopu Tvrdo, kamarátsky alebo inak? (slobodné vedenie)  s Tomášom Hajzlerom

2015 – 2018: Organizácia a lektorovanie štyroch 5-dňových pobytov pre rodiny s deťmi na Vzdelávacom centre

2018: Organizácia a absolvovanie kurzu Čhi kung a masáže podľa čínskej medicíny

2015 – dposiaľ: Štúdium dharmy, iniciácie pre praxe Vadžrajánového buddhizmu a ich praktikovanie pod vedením učiteľov: Jetsün Khandro Rinpočhe, Namkhai Norbu Rinpočhe, Dupseng Rinpočhe, Lopon Ogyan Tanzin Rinpočhe, Karma Lhundup Rinpočhe, Norbu Tsering Rinpočhe, Chamtrul Rinpočhe, Do Tulku Rinpočhe 

Formálne vzdelanie:                                Stredná Pedagogická škola

                                                                   /1992 –  1996/odbor učiteľstvo

Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva,      SPU Nitra,

/1997 – 2004/odbor krajinné inžinierstvo

Ďalšie štúdium:                                              

Fakulta ekonomiky a manažmentu, SPU Nitra, Odborná štátna jazyková skúška z anglického jazyka /1997- 2000/

Fakulta záhradníctva a krajinného inžinierstva, SPU Nitra, Externé 6 – semestrálne špecializované štúdium, /1997- 2001/ odbor Enviromanažment a komunikácia v cudzom jazyku

Zamestanania, pedagogická činnosť a iná aktívna činnosť: 

1996 – 1997: Au-pair v Anglicku (starala som sa o 6-ročné dieťa)

1998: Au-pair v Holandsku počas letných prázdnin (starala som sa o 3-ročné a 5-ročné deti)    

2001 – 2004: zamestnanec mimovládnej organizácie pre ochranu zvierat – Sloboda zvierat:

2003 – 2004: koordinátorka a lektorka  výchovno-vzdelávacieho programu „Svet je pre všetkých“ pre materské školy, základné a stredné školy pod organizáciou Sloboda zvierat v spolupráci s CEEV Živica

2004 – 2007: materská dovolenka

2006 – 2007: dobrovoľná práca v komunitnom centre v mieste bydliska, kde som pravidelne 2- krát  týždenne organizovala škôlku pre miestne deti vo veku od dvoch – do šiestich rokov (počet max. 10 detí)

2008 – 2009: pomocný brigádnik v ZOO Olomouc, úsek vtákov

2009 – 2010: koordinátorka trilaterálneho rakúsko-slovensko-českého projektu Dajme šancu Slnku („Let the sunshine in“) pre organizáciu Priatelia Zeme – CEPA v spolupráci s CEEV Živica.

2010 – 2012: zamestnanec mimovládnej organizácie Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica

2012 – 2013:

  • externá spolupráca s CEEV Živica na výskume v oblasti pracovných podmienok v odevnom priemysle
  • externá spolupráca s CEEV Živica na bylinkovom projektom s Dr. Kresánkom

2014 – 2018: zamestnanec mimovládnej organizácie Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica

Riešené projekty a granty v rámci Živice alebo v spolupráci so Živicou:

2002 – 2004: spoluautorka a koordinátorka výchovno-vzdelávacieho projektu „Svet je pre všetkých“

Cieľom projektu „Svet je pre všetkých“ bolo zavedenie výchovy k humánnemu prístupu k zvieratám do školských a mimoškolských aktivít. Moje kompetencie v rámci projektu:

– tvorba a realizácia výučbových programov pre materské, základné a stredné školy

– tvorba a realizácia školiacich kurzov pre učiteľov materských, základných a stredných škôl

–  tvorba a vydanie metodických materiálov k danej téme

V rámci výučbových programov pre materské, základné a stredné školy sme s tímom lektorov odučili cca. 400 hodín za školský rok a lektorovali tri školiace kurzy pre školy.

2002:spoluautorka a koordinátorka projektu „Komplexné riešenie problému synantropných medveďov“(Ursus arctos) – Išlo o zorganizovanie konferencie na tému synantropných medveďov a vytvorenie zborníka prednášok z konferencie, ktoré mali podporiť komplexné riešenie tohto problému na Slovensku.

2009 – 2010: Koordinátorka trojročného medzinárodného projektu Dajme šancu slnku (Let the Sunshine In)

Išlo o trilaterálny rakúsko-česko-slovenský projekt, ktorý mal za úlohu zvýšiť povedomie verejnosti o obnoviteľných zdrojoch energie a prispieť tak k vytvoreniu globálneho udržateľného energetického systému. Aktivity projektu boli zamerané na zviditeľnenie globálnych environmentálnych problémov a navrhnutie ich riešení na lokálnej úrovni. Súčasťou projektu na slovenskej strane boli prednášky, semináre, konferencia a diskusie pre školy, samosprávy a verejnosť, vytvorenie národných kancelárií Klimatickej Aliancie na Slovensku. Počas projektu vstúpilo do Klimatickej Aliancie 74 slovenských škôl a 4 samosprávy.

2010 – 2012: Koordinátorka medzinárodného projektu Svet v nákupnom košíku v rámci organizácie Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica.

Projekt sa zaoberal súvislosťami medzi našou spotrebou a vybranými ekonomickými, sociálnymi a environmentálnymi problémami ekonomicky rozvojových krajín a ich obyvateľov, ako sú chudoba, detská práca, výruby dažďových pralesov a ubúdanie vodných zdrojov. Bol určený pre II. stupeň základných škôl a stredné školy, študentov a učiteľov, vrátane ďalších výchovno-vzdelávacích pracovníkov. Priniesol inšpiráciu a efektívne spôsoby začlenenia tematiky globálnych problémov do výučby a rozvinul globálne vzdelávanie. Hlavnými aktivitami projektu bolo vytvorenie metodických materiálov, interaktívnej putovnej výstavy, vytvorenie a realizácia výučbových programov a školení pre učiteľov. V rámci projektu sa zrealizovalo: 31 výučbových programov pre 525 študentov, 8 školiacich kurzov, ktorých sa zúčastnilo 177 učiteľov a ďalších výchovno-vzdelávacích pracovníkov, 2 národné tréningy, ktorých sa zúčastnilo okolo 30 lektorov mimovládnych organizácií a vzdelávacích inštitúcií, 189 prehliadok interaktívnej putovnej výstavy pre 3510 študentov.

2008: Preklad textov z angličtiny do češtiny pre publikáciu Ministerstva zemědelství Č.R.: Doporučení ÚKOZ – Podmínky chovu ptáků volně žijících druhů v zajetí (autor: Roman Miesler)

2009 – 2012: Rezervácie akcií vo Vzdelávacom centre Zaježová, komunikácia s verejnosťou a organizáciami, organizovanie a lektorovanie programov pre školy a verejnosť

2012: koordinácia vzdelávacieho projektu BylINka – projekt mal za úlohu zvýšiť povedomie žiakov základných škôl a pedagógov o využití liečivých rastlín

v každodennom živote, naučiť žiakov základné vedomosti a zručnosti, aby boli schopní

aktívne liečivé rastliny vyhľadávať a využívať vo svojom živote ako alternatívu k rôznym

farmaceutickým prípravkom. Cieľom projektu bolo zároveň pripraviť pre pedagógov kvalitné vzdelávacie materiály, ktoré budú využívať vo vyučovacom procese na základných školách a uskutočniť jeden školiaci kurz pre pedagógov. Realizovali sme taktiež niekoľko výučbových programov pre študentov, v rámci ktorých sme pilotovali aktivity do metodickej príručky.

2013: realizácia prieskumu v oblasti pracovných podmienok zamestnancov v odevných fabrikách na Slovensku v rámci kampane Clean clothes campaign.

2013: Záhradnícke práce v okolí Vzdelávacieho centra Zaježová.

2014 – 2016: vedúca Vzdelávacieho centra Zaježová

2016 – 2018: koordinátorka programovej časti Vzdelávacieho centra Zaježová

Publikačná činnosť:

PUBLIKÁCIE

BALEKOVÁ K., FIRICOVÁ I.: Svet je pre všetkých (Metodická príručka výchovy k humánnemu prístupu k zvieratám pre materské školy), Sloboda zvierat, Bratislava, 2003

BALEKOVÁ K., KINASOVÁ V., VINCÍKOVÁ S.: Svet je pre všetkých (Metodická príručka výchovy k humánnemu prístupu k zvieratám pre základné a stredné školy), Sloboda zvierat, Bratislava, 2003

BALEKOVÁ K., HIPŠ J., KOLESÁR R.: Hospodárske zvieratá a my (Výchovno-vzdelávací materiál pre 2.stupeň základných a stredné školy), Sloboda zvierat, Bratislava, 2003

RIGG R., BALEKOVÁ K.: Komplexné riešenie problému synantropných medveďov (Ursus arctos) (Zborník referátov z odbornej konferencie „Komplexné riešenie problému synantropných medveďov (Ursus arctos)“, Nová Sedlica, 11.-12.4. 2002), Sloboda zvierat, Bratislava, 2003

KOLEKTÍV AUTOROV: Zelený balíček: Multimediálna pomôcka pre učiteľov, REC v spolupráci so SEVO Špirála, 2004 

BIOLEK J., ČAJKA A., ĎURIŠOVÁ P., HIPŠOVÁ K., HRUBANOVÁ K., CHATRNÁ M., KOSTŘICOVÁ Z., LABAŠOVÁ Z., MALÍŘOVÁ E., MIESLER R., ORFANIDOU F., PAVLÍČKOVÁ M., RYCHTECKÁ M., SUŠA R., TESAŘ J.: Komu patrí Zem, Metodická príručka globálneho vzdelávania pre učiteľov, Centrum environmentálnej a etickej výchovy ŽIVICA, Bratislava, 2012

BUŽEKOVÁ M., HIPŠOVÁ K., KRESÁNEK M.: BylINka, Metodická príručka pre učiteľov o spoznávaní a používaní liečivých rastlín, Centrum environmentálnej a etickej výchovy ŽIVICA v spolupráci s Dr. Kresánek DEŤOM, Zaježová, 2013

KRÁTKY REKLAMNÝ SPOT PRE VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ  v spolupráci s Mgr. Jana Sadloňová – IRISFILM: http://www.zivica.sk/zajezova/o-centre/aktuality/795-vzdelavacie-centrum-zajezova-miesto-kde-clovek-vnima-srdcom-